neděle 24. května 2015

...jeden den

někdy vydá za tři...
Včera jsme byli na domku, pochodila jsem si, něco na zahradě, i ta trocha šití v ruce byla...
Ráno jsem hned zašla na hřbitov, zkontrolovat, jestli se vše ujalo a zalít. Pak jsem se prošla hřbitovem. Obec se o něj vzorně stará, spousta náhrobků zmizela v propadlišti dějin....ale velkou část těch starých obec nechala, všude uklizeno, posekáno, je zase v provozu pumpa na studni .

Nejsem snad tolik indiskrétní, tohle je pomníček Kapitána Kida, písničkáře všeobecně známého, který poslední roky žil v Tisé.


Zbytky starých hrobů "po Němcích". Kolikrát vidím v TV, jak v pohraničí trpí některé hřbitovy nezájmem lidí. Je vidět, že Tisá byla bohatá obec, která na svoje bývalé obyvatele nezapomněla. 
  A taky tu byla jednou taková nepříjemná aféra...Z Německa kdosi posílal peníze na obstarávání 
  hrobu rodičů. Po revoluci přijel...a zjistil, že peníze jsou fuč a hrob je zarostlý atd. atd. Od té doby      se obec snaží a já jí za to děkuju. Hřbitov je nad kostelem pod skalami, kdokoliv projde okolo a nebo shlíží dolů ze skal vidí všechno.....



Na kostele pozvánka na Noc kostelů 29.5.2015.


Krásné šeříky na chalupě bývalé spolužačky pana Há ze základní školy. Jako dítě si pamatuju, že tenhle domek býval taková obecní pastouška, střídaly se tu více či méně pochybné osoby, pak obec domek prodala na chalupu Eviným rodičům. I to už je let....Stará paní měla zahrádku nádhernou, bývala tu celoročně. Po jejím odchodu zůstal domek Evě, bydlí v Praze, zahrádka už není tak bohatá, spoustu záhonů nahradil trávník, ale kvete jí tam všechno, o co se dokáže postarat. Vždycky se mi její styl zahrady líbil.


A tohle je už zarostlý záhon před naším domkem. Zarostlý myslím v dobrém slova smyslu. Je celý jako já, takový pelmel....







Odpoledne jsem si vzala na sluníčko i prošívání deky, ale po páté hodině se ochladilo, začalo foukat..A stejně se zastavil synovec Jirka s přítelkyní, vyvezli babičku "na  kontrolu" na hřbitov, hihihi. A to jsem tam zrovna včera byla dokonce 2x....



Vidím, že se musí zase posekat tráva, a to je týden posekáno....roste to jako z vody, i když zrovna tady nepršelo už několik dní.
Pak byla večeře, uklízení, zavírání...a jeli jsme domů. Doma jsem zjistila, že jsem se i trochu připálila na sluníčku....Byla jsem příjemně unavená a dobře se mi spalo....
Tak zatím....


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...hezké Velikonoce všem....

*obr. z Pinterestu