pondělí 16. listopadu 2015

...pošmourno je pryč,

i moje pravá noha je lepší. Ale ještě nic moc, na řízení auta to není, snad zítra.
V předsíni narůstá hromada věcí na domek, babičce Toničce, časopisy...Ale ještě je do víkendu čas, to zase přijedou se svými "kupkami" moji milí z Olomouce. Pardon, naši milí....
Poslední příspěvek byl pochmurný, tedy ty fotky, textu jsem moc nedávala, protože bych jen fňukala....Tak musím víc zvesela.
Dcera tu zase s vnoučkem pár dní zůstane, máme domluvené nějaké práce. V první řadě pečení perníčků, nějaké si chce odvézt domů, na nějakou akci ??? Tak jsem začala pátrat po receptu. A našla jsem ho ve složce, co jsem si kdysi uložila jako Moje recepty.

Pokoušela jsem se sem dát "originál" mého receptu, ale nejde mi to....Tak ho napíšu znovu:

Perníčky, moje, dobré, ztracené a nalezené...:
300 g moučkový cukr
3 vejce
125 g másla
200 g med
750 g hladká mouka
1 lžička sody
koření drcené : badyán, zázvor, skořice
Tekuté části smíchat, přidat suché, těsto do lednice, ne na dlouho...myslím tím ne dny.
Poleva : 150 g moučkového cukru, 1 bílek, citronovvá šťáva...tj. klasika

Perníčky jsou dobré, dlouho vydrží a jsou pořád měkké.

A ještě trochu inspirace na zdobení z Pinterestu...

Hezké, že ? Já často zdobím marcipánovou hmotu, vykrájené stejné tvary jako perníčky, jen maličko menší.
Na malování cukrovou polevou nejsem moc šikovná, ale ty "plošné" malůvky se mi líbí. Někde mám asi uložené i video, jak se to dělá. Nejdříve se udělá kontura okolo hran a pak se to vyplní polevou, aby to neztékalo, pak dozdobuje. Buď za vlhka špičkou jehlice prolínat barvy, nebo zase po zaschnutí konturkou.
Líbí se mi to. Uvidím, na co se dostaneme s dcerou a hlavně všudypřítomným vnoučkem.
Už se těším.
Hezký den a užijte si volný den navíc...zítra, že.



2 komentáře:

  1. Na pečení perníčků jsem se s kamarádkou už domluvila na 3. prosince. Pečeme spolu už asi 30 let.
    Se zdobením mám taky problémy.

    OdpovědětVymazat
  2. Téééda .... no to bych chtěla umět:-))))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dnešní den

 je pěkně ufoukaný... Tady u nás v Olomouci co není pevně přivázané, to lítá. U vedlejšího domu je vidět, jak vítr rve záclony ven z otevřen...