neděle 17. ledna 2016

...někdy to musí

vypadat, že pořád sedím u pc, ale není to tak. Každou volnou chvilku, to ano, hihihihi.
 Ale, co bych taky pořád dělala, jako ta důchodkyně, že....

Brzy ráno vstávám, a když si přispím, tak maximálně do půl osmé. Jinak už jsem nějaká nemocná, když spím déle.

Dnešní sněžící ráno, drobně, vlhce, ale sněží. Nikde nikdo, všichni ještě spí....

Kuk na květy, prach z listů otřen....
Kromě vaření  oběda ještě poslední mufinky s ořechy a zbytky sušeného ovoce z vánočního pečení.
Na další pečení musí pan Há vyloupat zbytek celých ořechů z mísy nebo já vyndám nějaké z mrazáku.
Kromě mufinek jsem pekla v troubě i maso. Dívala jsem se chvíli na tv Paprika, byla tam kuchařka v pořadu "Vaří až se z ní kouří"/ nepochopila jsem smysl názvu, bůhví, jak se to jmenuje anglicky, ach, ti překladatelé..../ a ta dělala maso jako vzpomínku na dětství a paní, co ho vařívala...
Napíšu:
Kuřecí naporcované maso měla v zálivce, kterou jsem neviděla a tak jsem maso okořenila italským hrubě mletým kořením od Vitany, předtím jsem ho pomazala trochou oleje, aby pak držela strouhánka.
Pak ho obalila ve směsi ze strouhánky, nastrouhaného parmezánu a sýru  pecorino, já měla jen parmezán od dcery z italské prodejny v Olomouci, tedy, zbytek... a nařezané petrželky.
Dala to na plech s pečícím papírem pomazaným olivovým olejem a pekla na 200 a pak 180 stupňů cca 50 minut.
K tomu dělala těstoviny v takové vodnaté omáčce z olivového oleje, nasekaného česneku, 4 lžic protlaku a 250 ml kuřecího vývaru, taková troška v pánvi, do toho dala horké těstoviny, tak to bylo jen takové obalené....Já udělala bramborovou kaši.
K tomu salát z okurky nakrájené na půlměsíčky, červené cibule, já dala jednu jarní, a 5ti snítek nasekaného kopru. Zalila zálivkou deci vinný ocet, cukr, špetka soli a pepře...žádná voda, neplavalo to....jen šťávička.
Bylo to moc dobré.
Venku je okolo nuly, už nesněží, dokonce chvílemi vykoukne sluníčko. Ale už je to ZIMA, to jako roční období.
Nic dneska nedělám, jdu si číst, koukat na biatlon atpod.
Hezký den všem.



1 komentář:

  1. Milky, tak to si ja nemyslím, že si len pri PC! Práve naopak - si mimoriadne aktívna a hlavne šikovná!!!
    Varenie si aj ja takto prispôsobujem, i keď rada "čumím" čo robia iní :-)
    Tvoj receptík vyzerá ozaj dobre, akurát ja by som nedávala do rúry a ešte na 200 olivový olej. Je to škoda, lebo ten sa používa pre nenasýtené mastné kyseliny a tie sa pri vyššej teplote menia na nasýtené. Čiže zbytočná dražoba, môže sa použiť hocijaký lacný.
    Chcem sa spýtať - ak môžeš dať do pľacu - si vyslúžilá angličtinárka?
    Pááá

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

..ranní slunce

 poraženo temnými mraky od západu i východu. Slunce ozářilo pár hodin rána a už je zase pod mrakem, fouká a je nízká teplota, 6. Ale asi se ...