pondělí 20. února 2017

...dneska

den pochůzek a nákupů , které zvládá hlavně žena.
Zjistila jsem, že mi příští měsíc "dojde" platnost řidičáku, tak jsem se minulý týden na dnešek objednala na magistrát na nový. Tudíž jsem měla čas chodit po městě a nakupovat věci, které, sorry Honzo, nesvěřuju při nákupech panu Há. Prášky na prádlo, mycí gely apod. Pak ještě na skok pro pečivo a něco k večeři, trocha zelovo a jela jsem domů.

Evidence řidičských průkazů je na začátku átria magistrátu UL, přesně  za sochou je místo, kde za komunistů byla "bomba" a pak bylo spousta  lidí popotahována a dokonce byli i ve vězení....
Kdo by tenkrát tušil, že to bude tak příjemné místo, v létě i na odpočinek s vodotryskem...A za mnou je dokonce kavárna s anglickým názvem a pěknou obrazovou výzdobou...Vše v bývalém centru "moci" města.


Je pod mrakem a navíc foceno mobilem, protože foťák nějak nebyl v mé hlavě při "balení" potřebných věcí v centru myšlení....

Mírové náměstí , staré i nové budovy, špička šikmého kostela a temná obloha.


Mírové náměstí, hotel Bohemia,  Mariánská skála a kdyby nebyla inverze, tak vzadu by byla vidět Buková hora s televizní věží...


Kostel Nanebevzetí Panny Marie, dostavěný 1498. V roce 1945, po náletu, se pohnuly základy a věž má nahoře cca 2 m odklon...
V současnosti vedle ní nákupní centrum Forum, pro někoho trn v oku, pro někoho konečně lákadlo pro lidi. Jednak aby navštívili centrum, sjeli si lanovkou na Větruši, podívali se maličko po městě. Pak třeba zajeli do ZOO nebo na hrad Střekov. Všechno odtud jako na dlani. Teda ta ZOO ne...
Už to bylo zapotřebí, protože bez toho by bylo město, centrum, jen "díra po granátu", které se každý vyhne.....A přitom jsme město s množstvím parků, vodotrysků a kašen, pěkných ulic a vůbec....Mám to tady ráda. Že komančové vybourali 3/4 staré zástavby, nahradili to panelákovou výstavbou i obchody, kde nikdo nechce nic prodávat, to je pravda, která je vidět na první i druhý pohled.
Bohužel.


Pokoušela jsem se vyfotit "šikmost" kostela, nejvíc je to vidět na této fotce. Podezdívka po stranách vstupních dveří je vlevo tak o 40 cm vyšší než vpravo...


Domů jsem jela ze zastávky OD Labe, typická ukázka socrealistických staveb.
Ale je pořád funkční, uvnitř Penny a dvě patra obchůdků. Už jsem tam dlouho nebyla.


U zastávky, v podloubí vedle Bati, mají svůj zeleninovo ovocno potravinový obchod Vietnamci. Zaskočila jsem tam, koupila hrušky, jablka, mini Pak Choi na vaření číny a domácí vejce.... Mimochodem, jsou to ta žlutá jablka na misce, stála 24,90 za kg.......A ta dvě jablka, pro srovnání jsem je vyndala z lednice, jsou koupená v Albertu za 36,0 Kč za kg.... Tak nevím. Není to náhoda, kupuji u nich zeleninu i ovoce, kdykoliv jsem ve městě, a je to tak vždycky. Skoro pokaždé mají i kapustičky, fazolky, různé saláty, dneska jsem si vzala pak choi . A tak málo nákupu jen proto, že už jsem nějakou zátěž měla a nemůžu toho moc nosit v rukou.Lidí tam bylo spousta, stála jsem dokonce frontu u pokladny. Ale to je to poslední, co by mi vadilo. Z mládí jsem zvyklá na horší..... Ale jedno mi vrtá v hlavě, v marketech určitě prodají víc a....
Mlčím.
Aby nedostali výpověď....


Mám udělaný střih na hnízdečko, trochu podle sebe, trochu podle Rosy Mitnik, takže jdu TO připravit a nařezat. Šít budu zítra. 
Už se těším, v Olomouci budou jarní prázdniny, tak.....přijedou......
Kávičku a makat.....

Hezký, byť pošmourný, den všem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...hezké Velikonoce všem....

*obr. z Pinterestu