úterý 5. prosince 2017

..sama vidím a cítím,

že ještě všechno ve mně není 100%. Taky proto, že jsem tady málo, relativně málo, a tápu od ničeho k ničemu. Tak mi to trochu připadá. Průdušky už jsou na tom líp, rýma trochu ustoupila, ale mrzí mě, že to trvá tak dlouho a jsem taková nijaká....
Pana Há jsem poslala na nákup, trochu trnu, CO zase nakoupí, má příkaz volat, když něco nemůže najít nebo to nemají /?/...Ne aby se sám o něčem rozhodl a já pak přemýšlím, jak věc uplatnit. Ale není to často, učí se, dědoušek můj.
Venku je dneska chladno, dopoledne sice na chvíli svítilo sluníčko, ale to už je pryč.


Je to na nebi pěkně dramatické.
A má proč, dneska přeci chodí Mikuláš, anděl a čerti.

Dostala jsem novou knížku, tak jsem se do ní hned začetla, je pěkná....


Společenský román a jedna z nejúspěšnějších amerických knih posledních let. Hluboký a dojemný příběh zasazený do 60. let 20. století na americký Jih je vyprávěn očima tří výjimečných žen. V době panující rasové segregace se mladá běloška slečna Skeeter /přezdívka/ s pomocí moudré Aibileen a rázovité Minny rozhodne ukázat svět očima černých hospodyň, čímž převrátí vzhůru nohama město i způsob, jakým se na sebe dívají ženy – matky, dcery, pečovatelky, přítelkyně. Za otázkami rasismu i postavením ženy ve společnosti tkví hlubší poselství o hranicích, těch skutečných i těch, které existují v našich myslích.

Je vidět, že mám období odpočinku, čtu, nicnedělám /!!!/, koukám na filmy a pohádky a u toho upíchám trochu dlouhých sloupků na dečce.
Znovu jsem pokoukala na Teorii tygra, znovu i na Babu z ledu. Docela by mě zajímalo, KDO rozhodl o účasti té druhé v klání o Oscara. Asi hloubka myšlenky o životě ženy, nekončící po padesátce věku ???? nebo někoho nadmíru zaujala odvaha zimních plavců???
Myslím si, že divácky populárnější je Tygr, srozumitelný, nadčasový a všichni hrdinové naprosto uvěřitelní.
Mezi filmy, kterými mě zásobuje dcera, jsem našla i film z roku 2012, americko-britskou "pohádku" ?? o Sněhurce a lovci


Jeden z těch "špinavých" filmů z dost děsivými kulisami a postavičkami. Nic moc pro dětičky, já dospělák jsem to ale shlédla ....naturalistický pohled na temnou stránku života v divočině, nebezpečí na každém kroku a špína nejen za nehty /..../ nejsou pro malé děti. Ale film se mi celkově líbí, protože ze mne dcera vychovala milovnici Pána prstenů a dalších podobných.
Lovec mi připomíná J. Jágra....hihihi.

V TV sleduji s panem Há novou detektivku Dáma a Král, jde to, zase něco nového, na České televizi v pátek v podvečer seriál  Bydlet jako.... Minulý týden se Soňou Malinovou, tento týden bude jako designer zase ona. A Roman Zach s Janou Strykovou jsou opravdu fantastičtí jako původci....Slovem i skutky, pomocí při práci...

Pan Há se vrátil z nákupu, probírá vedle mě ceny v obchodě, nakupující spoludůchodce a cestu tam....a cestu zpět...a zimu venku.
Moje myšlenky se pěkně rozletěly, ne, že by moje texty jindy zářily nadměrnou inteligencí, ale s diskutujícím mužem /= rozuměj takovým, co vždy vyžaduje veškerou pozornost i kdyby šlo jen o kvalitu nakoupeného toaletního papíru..../ za zády, se nedá napsat NIC.....
jdu se mu tedy věnovat. Sázím se, že už mi nebude mít, co říct....

Hezký rodinný večer všem.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dnešní den

 je pěkně ufoukaný... Tady u nás v Olomouci co není pevně přivázané, to lítá. U vedlejšího domu je vidět, jak vítr rve záclony ven z otevřen...